jueves, 4 de diciembre de 2008

Un grup de savis catalans no accepta les meves demostracions

Primer de tot, vull agraïr sincerament a la SCM per haver-me respòs el mail que els vaig enviar. Certament podien haver passat olímpicament de mi. La seva resposta ha estat la següent:
Benvolgut Sr. Duran, un cop feta la consulta als matemàtics, aquesta és la seva resposta: "contràriament al que diu, el document no aporta cap demostració de la conjectura de Poincare, ni tant sols cap argumentació formal, tractant-se simplement d'un conjunt de comentaris en un pla totalment intuïtiu i mancat de formalisme, cosa que els fa totalment inviables a l'hora de pretendre demostrar-hi res amb sentit matemàtic". Atentament: Secretaria administrativa de la Societat Catalana de Matemàtiques.
Ja en parlaré més tard d'això. Em fa molta gràcia... és com si m'haguessin dit -Si no ho entenc no està demostrat-. I potser, si em ve de gust, també comentaré algunes de les tonteries que els matemàtics, des de ja fa uns segles, consideren com a demostracions matemàtiques.

1 comentario:

Anónimo dijo...

Per demostracions les que proposa aquesta pàgina. Són un fart de riure.
http://gaussianos.com/42-metodos-de-demostracion-en-matematicas/